Sprzedaż metodą cross-sellingu

Czym jest Cross-Selling?

Na początku warto wytłumaczyć czym w ogóle jest wspomniany cross-selling. Znany jest on również jako sprzedaż komplementarna lub krzyżowa a polega przede wszystkim na maksymalizacji zysków z już pozyskanego klienta. Jest to tak poprowadzona sprzedaż by przy okazji zakupu danego towaru lub usługi przez klienta otworzyć możliwość na zaproponowanie innej pozycji z asortymentu najlepiej związanej z towarem podstawowym.

Zadowolenie klienta to podstawa skutecznego cross-sellingu.

Przy zakupie hot doga na stacji kasjer proponuje nam napój, kiedy kupujemy wycieczkę możemy również dokupić ubezpieczenie czy lepsze miejsca w samolocie a na myjni praktycznie zawsze namawiają nas na polerowanie czy lakierowanie. Doskonałym przykładem jest Castorama, która inwestuje w wiedzę swoich pracowników by sprzedając nam panele dołożyli również listy, klej i wszystko co nam będzie potrzebne by wykonać remont podłogi. Firmy od lat stosując tę metodę zwiększają zysk przy już zdobytym kliencie nie wydając środków na konieczność pozyskania kolejnego.

Jak wykorzystać cross-selling w swojej firmie?

Kiedy jako agencja marketingowa PijarSupport rozpoczynamy analizę firmy pod kątem możliwości rozwoju zawsze sprawdzamy również tę opcję. Nawet jeśli wydaje się nam, że w naszej firmie to nie przejdzie warto zastanowić się dwa razy gdyż można to zastosować praktycznie w każdej branży. Forma takiej sprzedaży może być różna i jej dobór będzie bardzo ważny, kiedy nasza firma jest w sieci propozycje takich usług czy towarów komplementarnych powinny być widoczne w naszej witrynie. Jeśli prowadzimy kursy internetowe o takiej możliwości możemy informować nawet w trakcie kursu oferując dodatkowe konsultacje. Gdy naszą usługą jest naprawa komputerów już na początku rozmowy z klientem możemy wspomnieć o czyszczeniu lub zwiększeniu wydajności poprzez wymianę komponentów. Gdy sprzedajemy pompy ciepła to naszym cross-sellingiem może być tak instalacja jak i coroczne badanie techniczne.

Dlaczego warto zastosować tę metodę w swojej firmie?

Przede wszystkim dla zwiększonego zysku ale nie tylko. Tak poprowadzona sprzedaż daje klientowi poczucie, że dbamy o jego potrzeby i zwiększa świadomość naszej marki w jego oczach. Najważniejszym aspektem jest jednak to, że klient zazwyczaj i tak kupiłby by te usługi lub towary, które mu oferujemy ale być może nie u nas a u naszej konkurencji.

Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na Agencja Marketingowa PijarSupport.

Leave a reply